فرماندار تفرش : 9 واحد صنعتی تفرش تعطیل یا نیمه تعطیل است

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش ‌با اشاره به تعطیلی و نیمه فعال بودن برخی از واحدهای صنعتی شهرستان گفت: شهرستان تفرش دارای 16 واحد صنعتی است که از این تعداد 9 واحد تعطیل و نیمه‌فعال است.

حمیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به اینکه شش واحد صنعتی به صورت کامل تعطیل شده و سه واحد نیمه تعطیل است، افزود: این تعطیلی‌ها مسلما عواقب سویی در میزان اشتغال و افزایش آمار بیکاری دارد.

حمیدوند تصریح کرد: تعداد بیکاران نسبت به جمعیت کلی شهرستان بسیار بالاست و تعطیلی این واحدهای صنعتی که عموما به دلایل اقتصادی و کمبود نقدینگی است، مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به واحد صنعتی خورجین‌گستر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان که در زمینه تولید گونی‌های پلاستیکی فعال بوده و تعدیل نیرو داشته است، اظهار کرد: این واحد به دلیل مسائل اقتصادی و همچنین الزاماتی که سازمان محیط‌زیست در جلوگیری از تولید و استفاده از گونی‌های پلاستیکی داشته است، نیروهای خود را تعدیل کرده و این امر مسلما افزایش آمار بیکاری را به دنبال دارد.

فرماندار تفرش اضافه کرد: دیگر واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل فعال نیستند و به دلیل عدم پرداخت معوقات بانکی امکان احذ وام و رفع مشکلات خود را ندارند و البته برخی نیز تمایلی به پرداخت وام‌ها ندارند که در این حوزه نمی‌توانیم کمکی به آنها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جلو برخی سوء استفاده‌ها را گرفت، گفت: عمده بیکاری شهرستان بیکاری پنهان و مربوط به قشر تحصیل‌کرده جامعه است و باتوجه به اینکه اغلب استخدام‌ها و اطلاع‌رسانی در مرکز استان است، به همین شهرستان‌ها از این قافله عقب می‌مانند.

حمیدوند درخصوص وضعیت شهرستان در حوزه معادن گفت: در حال حاضر تنها چهار تا پنج معدن فعال است و با توجه به اینکه در دادن مجوز فرمانداری‌های در جریان قرار نمی‌گیرند، به راحتی اخذ مجوز صورت می‌گیرند، اما متاسفانه برخی سودجویان تنها مجوز می‌گیرند و به نوعی در حوزه معدن بورس به راه انداخته‌اند.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه هیچ مانع محلی برای فعالیت معادن در شهرستان وجود ندارد، اما در جریان قرار نگرفتن فرمانداری در این رابطه مشکلاتی را به بارآورده است و گفت: غیرفعال بودن معادن باعث شده است عملا شهرستان از دریافت سود غیرمستقیم بی‌نصیب بماند که البته این موضوع به استاندار مرکزی ارجاع داده شده است و امید است که ترتیب اثر داده شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:48 | نویسنده : میثم اله وردی |